Budaházi Réka drámapedagógus foglalkozásai
Az elmerült város
múzeumpedagógiai foglalkozás 1-4. osztályosoknak
A foglalkozás során kísérletet teszünk egy tó mélyére rejtőzött város felkutatására, hogy megtaláljuk az egykori város különlegességének számító csodaalmákat. Csónakjainkban ülve, evezve kémleljük a víz tükrét. A mélyben kongó harangok dallama lesz segítségünkre, viszont óvakodnunk kell a kígyótól!
Tasnádi József APÓRIÁK című kiállításának drámajátékokkal tűzdelt felfedezése alsósoknak.
Toronyékszer
múzeumpedagógiai foglalkozás 5-8. osztályosoknak
Milyen annak az óriási toronynak a „nyakéke”, amely lengésszabályozóként funkcionál szélviharok és földrengések esetén? Tasnádi József APÓRIÁK című kiállításán mozgásban is megszemlélhetjük, majd magunk is mozgásba lendülünk. Egyensúly, elmozdulás, bizalom. Hatás, mások hatása saját magunkra: beengedés vagy elutasítás. És ne feledkezzünk meg arról, egyensúly ide vagy oda, hogy a toronyban zajlik az élet.
Múzeumpedagógiai foglalkozás drámajátékokkal felsősöknek.
Mókuskerék
múzeumpedagógiai foglalkozás 9-12. osztályosoknak
Munka, meló, gályázás, robotolás az egyik oldalon. Pihenés, kikapcsolódás, chillezés, szabadság a másik oldalon. Ráadásul az egymásnak ellentmondó fogalmak Tasnádi József APÓRIÁK című kiállításán egy-egy adott műben egyesülnek.
A foglalkozás során monoton robotüzemmódba kapcsolunk, majd a kiállított installációk kapcsán a szabadságról gondolkodunk, jelenetezünk. Drámás foglalkozás 9-12. osztályosoknak zenével, mozgással, irodalmi szövegekkel, szituációs játékokkal.
Bővebb információ és regisztráció: Budaházi Réka drámapedagógusnál a reka.modem@gmail.com e-mail címen vagy a +36/30 180 1675-ös telefonszámon.
Belépő a foglalkozásokra: 700 ft/fő
Csőke Kitti művészetpedagógus foglalkozásai
A lebegő sziklakastély
óvodás kortól – 5.osztályig
A varázstenger felett egy sziklakastély lebegett. Viszont egy nap a tenger hirtelen eltűnt, így a kastély is majdnem lezuhant. Mindenki nagyon megijedt, köztük a felnőni nem akaró kishercegnő is. Ekkor a kastély ablakából kirepült egy bátor ernyő. Az esőfelhőkön keresztül magába szívta a tenger erejét, így tudta megtartani a kastélyt a levegőben. A kishercegnő nagyon elszégyellte magát, hogy egy ilyen fontos pillanatban döntésképtelen volt. Rájött arra, hogy ő nem akar felnőni, nem akar felelősséget vállalni és nem akar királynő sem lenni. Ezért úgy döntött, hogy örök álomba szenderül. Azóta is alszik és szövi az álmait. Vajon jól döntött a kishercegnő?
Vízbe zárt hangok
6.osztálytól – 8.osztályig
Tasnádi József Kityezs című kinetikus installációját Werner Herzog egyik dokumentumfilmje ihlette. A film egy orosz város Kityezs legendájáról szól, mely a víz alá került. Sokan úgy gondolják, hogy a befagyott jégen keresztül néha még hallani a harangok zúgását.
Vajon milyen lehet egy víz alatti város világa? Képzeljük el, ahogy a tárgyak lebegnek, megmozdulnak, ahogy a harangok tompán megkondulnak. Ahol a képzelet és a valóság összeforr, ahol egyszerre érzünk nyugalmat és egyben feszültséget.
Imagetext
9.osztálytól – egyetemista korosztályig
Vizuális esszé, vizuális költészet, imagetext… Tasnádi József alkotásainál fontos szerepet tölt be a szöveg. Sőt sokszor meg is előzi a művet. Éppen ezért a szöveg, a történet mindig fontos kiinduló pontot képez Tasnádi József installációinak létrejöttekor.
De vajon miként hatnak ránk ezek a kinetikus alkotások? Ki mire asszociál? Kiben mit indít el? Miközben felfedezzük a munkákban rejlő részleteket, a látványt ismét szövegbe ágyazzuk.
További információ: Csőke Kitti művészetpedagógusnál a csoke.kitti.modem@gmail.com e-mail címen vagy a +36/20 339-38-40-es telefonszámon.