Az eladó
Az eladó minden termék esetében a MODEM Modern és Kortárs Nonprofit Kft.
A szolgáltató/eladó adatai
MODEM Modern és Kortárs Nonprofit Kft.
Cím: 4026 Debrecen, Hunyadi u. 1-3.
Adószáma: 22298317-2-09
Cégjegyzékszáma: 09-09-016787
Telefonszám: +36 (52) 525 010
A szerződés tárgya
A szerződés tárgya a MODEM Modern és Kortárs Nonprofit Kft. internetes áruházában található valamennyi árucikk. Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg.
Vételár és fizetési feltételek
Az árucikkek mellett feltüntetett ár az árucikk vételára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót is. A termékek mellett szereplő vételárak biztosan nem változnak meg a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban, Ön tehát azt az árat fizeti, amelyet megrendeléskor lát az oldalon.
A vásárlás ellenértékét az alábbiak szerint tudja teljesíteni a Vásárló:
OTP SimplePay
A vételár kiegyenlítése érvényes bankkártyával történhet a SimplePay (OTP Bank) rendszerének igénybevételével. A megrendelés elküldése után a rendszer továbblép az OTP SimplePay fizetési oldalára. A rendszer továbblépését követően a fizetésre a SimplePay Általános Szerződés Feltételeinek rendelkezései vonatkoznak. A fizetés a SimplePay honlapján feltüntetett bankkártyatípusokkal történhet, az OTP online kártyaelfogadó terminálján (VPOS) keresztül (SimplePay). Itt a fizetéshez meg kell adni a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát, lejárati dátumát és érvényesítési kódját (CVC2 vagy CVV2). A Vásárló a bankkártya adatainak megadását követően a „Fizet” gombra kattintva indítja el a tranzakciót. A sikeres fizetésről az OTP SimplePay oldal elektronikus üzenetben küld visszaigazolást.
Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által a modemart.hu oldal felhasználói adatbázisában tárolt személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. A Szolgáltató által továbbított adatok köre az alábbi: név, email cím, telefonszám, számlázási cím, szállítási cím. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
Figyelem(!): a bankkártyaadatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártyaadatokhoz sem a Szolgáltató, sem a SimplePay nem fér hozzá.
A MPL futárszolgálattal történő kiszállítás esetén a rendelések fizethetők az áru átvételekor a futárnál készpénzben és bankkártyával egyaránt, valamint előre a rendelés leadásakor bankkártyával az interneten a SimplePay fizetési rendszeren. A SimplePay internetes fizetési rendszere a MasterCard, a Visa termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyákkal történő fizetés lehetőségét teszi lehetővé. Amennyiben bankkártyás fizetés esetén a véglegesített megrendelést mégsem tudjuk teljesíteni, a rendelésből hiányzó termék(ek) vételárát a lehető leghamarabb – de legfeljebb 30 napon belül – automatikusan visszahelyezzük a Vevő kártyájára.
Helyszíni átvétel esetén lehetőség van bankkártyás és készpénzes fizetésre.
Szállítási feltételek, határidők
A megrendelt árucikkeket 3-5 munkanapon belül a Magyar Posta Zrt.-n keresztül juttatjuk el vásárlóinkhoz.
Kézbesítés módjai
Házhoz szállítással: Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.
Kézbesítés PostaPontra: A Postára (Postán maradóként) vagy Partner PostaPontra címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely a feladó megjelölése szerint 5 vagy 10 munkanap lehet. A Postán maradóként feladott küldemények átvétele a posták nyitvatartási idejében lehetséges. Több, mint 180 postánál – külön díj felszámítása nélkül – a hétvégi nyitvatartási rend miatt szombaton is átvehetők a pénteken 1 munkanapos idögaranciával feladott csomagok.
Kézbesítés Csomagautomatára: Csomaqautomatára címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára és e-mail címére üzenetet küld a csomag érkezéséről és az átvételi határidőről, mely az üzenet kézbesítését követő 2 munkanap. A legtöbb automata a hét minden napján, 0-24 órában hozzáférhető. A csomag az üzenetben kapott azonosító kóddal, várakozás nélkül kivehető az automatából. Amennyiben a csomag árufizetés többletszolgáltatással került feladásra, a csomag átvételéhez a címzettnek az automatánál bankkártyával kell rendeznie az árufizetés összegét. A küldemény rekesze a fizetést követően nyílik. Ha a csomagot a 2 munkanapos határidő alatt nem vették át, a küldeményt az MPL beszállítja a postára. Ekkor a címzett SMS-ben és e-mail-ben újabb tájékoztatást kap arról, hogy csomagja mely postán került elhelyezésre és azt meddig veheti át (a feladó megjelölése szerint 5 vagy 10 munkanap áll rendelkezésére).
Helyszíni átvétel: A webshopon megrendelt csomagokat a Modem Pénztárában lehetséges átvenni, az alábbi nyitvatartási időben:
Nyitva tartás
Hétfő: ZÁRVA
Kedd – vasárnap: 10:00 – 18:00
A nyitva tartás ünnep- és munkaszüneti napokon, illetve zártkörű rendezvény miatt változhat, így minden esetben csak a szállításról kiküldött e-mailben jelzett időpont után indulj el a csomagodért.
A vásárlástól való elállás joga
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől számított 8 munkanapon belül. Kézhezvételnek bolti átvételnél a pénztárbizonylat kiállításának időpontját, házhozszállítás esetén a futártól való átvétel napját értjük. A visszatérítés nem érvényes a szállítási költségre. A termékek vételárát csak sértetlen állapotban, a számla ellenében, 30 napon belül térítjük vissza. Elállás esetén, ha az áru a nem rendeltetésszerű használatból eredően megsérül, a MODEM Modern és Kortárs Nonprofit Kft. követelheti kárának megtérítését. Az elállás joga nem gyakorolható olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, valamint, ha a termék csomagolását a Vevő felbontotta. A sértetlen termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli. Az utánvéttel küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni. Ha a kiszállítás ingyenesen történt, a Vevőnek meg kell térítenie a szállítás költségét is, amit kedvezményként a MODEM Modern és Kortárs Nonprofit Kft. elengedett a házhoz szállításkor.
Megrendelések módosítása
A webáruházban feladott megrendelés utólagos módosítására, kedvezmény érvényesítésre nem tudunk lehetőséget biztosítani, így kérjük, hogy a rendelés feladásánál erre legyen tekintettel. Több tételből álló megrendelését bolti átvétel és kiszállítás esetén is csak egyben tudja átvenni. Amennyiben mégis változtatni szeretne rendelését, úgy újabb rendelés leadásával, és a korábbi törlésével lehet ezt megtenni.
Az adatbeviteli hibák javítása – felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a MODEM jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. A MODEM a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
– 0 Ft-os ár,
– kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 50 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 100 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén a MODEM felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Sikertelen kézbesítés
A Vevő hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a Vevőt terhelik.
Felelősség korlátozása
A MODEM Modern és Kortárs Nonprofit Kft. nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:
– Olyan működési hiba esetén, amely meggátolja a Vásárlót, hogy csatlakozzon a MODEM shopjának weboldalára, és ott megrendelést adjon le.
– A Vevő számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.
Kérjük Önt, hogy az internet biztonságos használata érdekében védekezzen az online terjedő vírusok és úgynevezett férgek ellen.
Ügyfélszolgálat
Panaszaival, illetve bármilyen kérdésével, észrevételével forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, hétköznap 10:00 – 18:00 között a +36 (52) 525 010 telefonszámon, vagy az jegypenztar@modemart.hu e-mail címen.
Panaszkezelés
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Hajdú-Bihar megyei Békéltető testület elérhetőségei:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 52-500-710, 52-500-745
Fax: 52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Bírósági eljárás: Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Vegyes rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.
Szerződéskötés
A megrendelés véglegesítésével ráutaló magatartás, mellyel egy időben a szerződés életbe lép.
Hatályos: 2023. december 05-tól visszavonásig.