1. A design…
…erre a kérdésre lehetetlen válaszolni. Ez egy történet a boldogságról és a
kiábrándultságról.
2. Az orosz design? Három fontos név, három érdeme, három hibája – tegnap, ma
és holnap.
Három név: Igorj Gurovics, Anna Kulachek, Szergej Szerov. Legfőbb erénye,
ahogy én látom, a félelem hiánya, mert senki semmire se számít. Igazából semmit
sem várnak ettől a hivatástól. De hiányosságot nem látok, csak előnyöket. A
design tegnap, ma és holnappal kapcsolatban van egy negyedik szó: mindörökké.
Igen, mindörökké.
3.Mit jelent Önnek az orosz avantgárd öröksége?
Elsősorban kiemelném a konstruktivizmust, mert az az egészben a
legérdekesebb. Az orosz avantgárd öröksége gyönyörű, sok-sok nevet adott. Az
alkotók alkalmazzák ezt az örökséget, szeretik, sokszor nem szerénykednek
módszerei tökéletes másolásában, használják a stilisztikai jegyeit és a
tipografiáját. Ez egy gigantikus iskola, melynek köszönhetjük Tadanori Yokoot,
Paula Schert és még sok más nagynevű designert.
4. Ki hatott legjobban Önre a designerek közül?
Apám, Abrám Ljvovics Gutikov, aki ipari designer volt Minszkben. Nagyon fontos
dolgot tanított meg velem, azt, hogy szeressem a szakmámat.
5. Hogyan jellemezné saját alkotói stílusát?
Három szóval: félelmetes design, durva design és talán „minden mindegy”
design.