Kísérlettől a művészetig: Man Ray fotográfiái címmel újabb nagyszabású kiállítással készültünk. A modern fotográfiai nyelvezet egyik legnagyobb alakjának és alakítójának tartott Man Ray (eredeti nevén Emmanuel Radnitzky)…
E párbeszédes cím a kiállítás kettős koncepcióját hivatott kifejezni. A debreceni Antal−Lusztig-gyűjtemény tulajdonosa, Antal Péter 1968-ban szerezte meg az első festményt, melyet aztán az elmúlt…
Európa több városát megjárt tárlat a megfigyelésről, az ebből fakadó félelmekről és annak hatásairól. A MODEM és a Goethe Intézet bemutatja a „GLOBAL CONTROL AND…
A 2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep meghirdetésekor két önmagában is komplex fogalmat szorítottunk egy valójában nem létező szóösszetételbe. Szándékunk az volt, hogy e fogalmak a sűrítés…
A kiállítás azon fiatal magyar képzőművészek köréből válogat, akik az elmúlt öt évben szereztek diplomát valamely felsőfokú művészeti képzés keretei között. A kiállítás nem pusztán egy releváns válogatást nyújt ebből a művészgenerációból, hanem bepillantást kíván engedni a pályakezdés élményébe is. A generációs kiállítás elsőre talán szokatlan ötletét az a hiány adta, hogy az egészen fiatal művészgeneráció ritkán jelenik meg patinás művészeti intézményekben, akkor is leginkább csak a nekik szóló pályázatok beszámoló-kiállításai kapcsán. Az említett pályázatok rendszerint a harmincöt év alatti alkotókat definiálják fiatal művészként, míg az Ezek legszebb éveink? kiállítás esetében a szervezőelv az oktatásból történő kilépéstől számított öt év. A kiállító művészek közül akadnak, akik alig pár hónapja fejezték be tanulmányaikat, vannak, akik már újból iskolapadba ültek, néhányan pedig már oktatóként vannak jelen a hazai művészeti képzésben. Ugyanilyen szórást mutat pályájuk képe is: vannak, akik még csak próbálják megvetni lábukat a galériák, múzeumok és ösztöndíjak világában, de többen közülük már nemzetközi kiállítási tapasztalatokat is fel tudnak mutatni. Az Ezek a legszebb éveink? tematikus csomópontokon és egy a pályakezdés élményéből kiinduló asszociációs enciklopédiából épül fel, amelyen keresztül a látogató nemcsak arról kaphat képet, milyen témák és médiumok foglalkoztatják az egyetemről kikerülő művészeket, de arról is, hogy milyen problémákkal és dilemmákkal terhelt a pályakezdés időszaka napjainkban. Megnyitja: Szoboszlai János tanszékvezető egyetemi docens, MKE, Képzőművészet-elmélet Tanszék Művészek: Bajkó Dániel / Balogh Viktória / Biró…
A Munkácsy Mihály-díjas művész már a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakos hallgatójaként lemondott a szakma hagyományos eszköztáráról, ezzel azokhoz csatlakozott, akik – az információrobbanás következtében,…
A kiállítás címe egy bibliai kifejezés, ami már önmagában különböző értelmezésekkel bír. Az ígéret földje az egymást kizáró értelmezéseken túl jelentheti a közös múltat, jelent…
A debreceni építészet legendás alakja, a Kanadában élő Szabó János munkásságát mutatja be a MODEM-ben egy hónapig látható válogatás, a Hajdú-Bihar Megyei Építész Kamara és…
Monet, Degas, Cézanne, Van Gogh, Modigliani, Matisse, Picasso, Warhol, Lichtenstein és Francis Bacon művei a Johannesburgi Művészeti Galéria gyűjteményéből. Több mint ötven műalkotás, köztük olajfestmények,…
Valóság-e, amit annak érzékelünk? Kiemelhet-e a káprázatból a gondolkozás, vagy az összpontosított koncentráció, a szertartásosan végzett cselekvés? Van-e véglegesnek tekinthető eredménye a kutatásoknak, a felfedezéseknek,…
Az 1961-ben született képzőművész, Zuzanna Janin, generációjának egyik legaktívabb és világszerte legtöbbet kiállító lengyel alkotója. Munkái többek között a párizsi Jeu de Pomme-ban, a MAM…
A Magyarkanizsán született, jelenleg Franciaországban élő világhírű táncos-koreográfus-művész, Nagy József, sok éve fotózza a varangyokat: a kilapított, eltaposott, meghengerelt, megszáradt békákat. Főként szülővárosában szedi fel…